Grafik tasarım, sanatı kullanarak şirketlerin satış ve pazarlama ihtiyaçlarını karşılamaktır. Görsel öğeler ve yazılar kullanılarak belirlenen kitleye istenilen mesajı vermek amacıyla her türlü tasarımı kapsayan reklam aracıdır. Grafik tasarımda yaratıcılık ve hayal gücü kadar teknolojiden faydalanma ve felsefi, psikolojik, politik, sosyolojik gelişmelerin takip edilmesi de çok önemli rol oynar.

   Afişler, kitaplar ve uyarı işaretleri, broşürler, dergiler, iç ve dış cephe çalışmaları (billboard ve outdoor), web sitesinde kullanılacak grafik ve resimler, logo, kartvizit, sokak reklamları (gerilla pazarlama) çalışmalarıyla geniş bir ürün yelpazesine hitap eder grafik tasarım. Bu tür ürünlerin çalışması yapılırken vurgulama, görsel devamlılık, bütünlük, görsel hiyerarşi, orantı, denge, ölçü, doku, renk, ışık ve gölge gibi tasarım ilkelerine dikkat edilmelidir.

   Grafik tasarımda sadece bilgisayar bilgisi ve teknoloji yeterli olmaz. Bu teknik ile sanat ve pazarlama unsurları harmanlanmalıdır.