1- Amblem ve Logo aynı mıdır?
Logo Amblem Farklari

Birbirini yerine sıkça kullanılan bu iki kelime aslında farklı şeyleri tanımlamaktadır. Amblem; kökeni Fransızca olan bir kurumu ve ya fikri temsil eden görsel simgeye denir. Logo ise genellikler firma ismini yazı karakteriyle özelleştiren, bazen de amblem ve yazı karakterleriyle (Tipografik) beraber kullanılan firmanın vitrindeki ilk yüzüdür. Amblem yıllar önce kişilerin okuma yazma bilmese de firmaları tanıyabilme ve firmaların bilinirlikleri ile satışlarını korumaları için kullandıkları grafiksel bir araçtı.  Amblem ve Logo nun ortak amaçları ise ürün ve hizmet üreten firma hakkında akılda kalıcılık sağlamasıdır.

2- Logo içinde firmanın yaptığı tüm işler gösterilmeli midir?
Instangram Logo Degisim Vavreklam

Logo bir iletişim kurma aracı soruya bir soru ile cevap verilmedir: Bir firma hakkında bilgi edinmek istiyorsunuz ve zamanınız her zamanki gibi yoksa basit ve öz cümleler mi duymak istersiniz yoksa karışık ve uzun cümlelerle detaylandırılmış cümleler mi? Temelde basit olunması gereklidir çünkü reklam ve firma tanıtımının yapılması için her zaman çok az zaman hakkı olacaktır. Basitlik kesinlikle ucuz tasarımlarla karıştırılmamalıdır. Kurumsal kimliğini tamamlamış büyük holdinglerin , ulusal firmaların logoları incelendiğinde basitlik ve sadelik ile anlatılanlar doğrulanacaktır. Instagram logosunda değişimde tüm diğer lider firmalar gibi sadeliğe ve çizgisel hatlara dönüşmüştür.

2- XXX firmasının logosu çok güzel, aynısını yaptırmalı mıyım?
Renkler Ve Logolar Vavreklam Ajansi

Logo tasarımı yapılırken mutlaka sektördeki lider firmalar incelenmelidir ancak yapılacak logo firmaya özel olmalıdır. Özellikle rakip firma logo renklerinin ne kadar farklı olduğu tespit edilmiştir. Örneğin Coca Cola ve Pepsi logo renkleri incelendiğinden biri kırmızı biri mavidir. Çünkü firmalar kendi logoları ile akılda kalıcı olmaya çalışırken renkleri gücünü kullanmak istemektedir. Burada önemli olan hangi rengin ne anlama geldiğidir. Renkler insanların bilinçaltındaki anlamları reklam firmaları tarafından logo tasarımından başlamak üzere tüm tasarım ve tanıtım aşamalarında kullanılır. Çünkü insan renklerden bilinçli şekilde etkilenmez. İnsan beyni istemsiz olarak sarı ve kırmızı renkleri gördüğünde diğer renklere göre daha çok iştahının açıldığı bilimsel olarak ispatlanmıştır ve Mc Donalds kurumsal kimliği bu renklerden oluşur.

3- Logoyu patron mu seçer müşteri mi?
Pepsi Cocacola Vavreklam Ajansi

Logo tasarımı yapılırken şirket sahibi, müdürü vb. kişiler mutlaka görüşlerini bildirmelidir ancak logo müşteriler için yapılmalıdır. Müşteri logoyu ilk gördüğünden ne algıladığı çok önemlidir. Burada kullanılacak simgelere, müşteri kitlesinin kültürüne dikkat edilerek tasarım yaptırılmadır. Sadece logo ile firmalar doğal olarak güçlü görünmez, kaliteli ya da işini iyi yapan imajı vermez. Firma nasıl görünmek istiyorsa logosunu o şekilde tasarlatmalı ancak altını da doldurmalıdır. Reklam firmalarının tasarım hakkındaki geniş bilgilerinden yararlanılarak müşterinin beğenebileceği bir logo tasarlatılmalıdır. Sanatsal bir çalışma yerine işlevsel bir logo daha kullanışlı olacaktır.

 

 

4-Logo tasarımda bilinçaltı algı sağlanabilir mi?
Bilincalti Pazarlama  Algi Vavreklam

Reklam, pazarlama, film yapımı, halkla ilişkiler, propaganda gibi konular bilinçaltı ikna edilmesine dayalıdır. Hedef kitlelerin nelerden etkilendiğinin anlaşılması için 18. yy. dan bu yana bilimsel çalışmalar yapılmaktadır. Çünkü uluslararası şirketlerin ürün ve hizmetlerinin satışlarını arttırmaları için bilinçaltı verilen kararlar çok önemli bir silahtır. Sinema perdelerinde 1/3000 saniyelik zaman diliminde 5 saniye arayla verilen acıktınız mı? Patlamış mısır ye! Kola iç! mesajlarının bu ürün satışlarını arttırdıkları ilginç ama beklenen  bir sonuçtu. Benzer görsel bir teknik de 25.kare tekniğidir. Algılamadaki şekil ve zemin ilişkisi Logo tasarımında zemin üzerindeki tasarımın bütünlüğünün önemi ortaya çıkar. Bilinçaltı mesajları verilmesinde genellikle cinsel ve ölüm içerikleri gizlenerek verilmektedir çünkü insan bilinçaltında en büyük algıyı bu iki konu oluşturmaktadır. 

 

5- Logo ne anlatmalı, müşteriler ne algılamalı ?

Logo firmayı temsil eden en küçük yapı taşı ise firma vizyon ve misyonuna uyumlu olmalıdır. Slogana, firmanın içinde bulunduğu sektöre, satılan ürün ve hizmette uygulanan fiyat politikasına vs. çok yönlü bir ön araştırma sonucu ortaya çıkması kalıcı bir logoyu meydana getirecektir. Eğlence sektöründe altın yaldızlı bir logo ne kadar eğreti duracaksa resmi kurum yazışmalarında "comic sans MS" yazı karakteri de o kadar komik olacaktır. Logo oluşturulurken sadece iyi bilgisayar programı kullanan birinin tasarımı ya da ilk anda göze hoş gelen bir tasarım iyi bir tasarım denilemez bu yüzden.

 Marka Logolar Vavreklamajansi