Web sitesi firmaların ve kişilerin dünyaya açılan kapıları, görünen yüzleridir.  Pazarlamanın günümüzde olmazsa olmaz iletişim ortamı olan web siteleri, firmalar için ticaret kanunlarında zorunlu olarak belirtilmiştir. Web tasarım pazarlama araçları içindeki en etkili yöntemlerden biridir, sanal ortamda firmanın müşterilerine ulaştırmak istedikleri bilgileri görsellerle sunabilecekleri sınırsız bir ortamdır.

Web tasarımlar kurumsal olsun kişisel olsun oluşturulurken sayfanın amacını ve kime yönelik olacağını belirleyerek araştırma yapılmalıdır. Daha sonra içerik, görsel ve alt yapı tasarımları ile devam eden süreç test ile sonuçlanır. Kullanım aşamasında zamanla değişime uğraması gerektiğinden güncelleme ve bu süreçte bakım ve seo çalışmaları yapılmaktadır.

Web sitesi amaç olarak kişi ve kurumlar hakkında bilgi verme, tanıtım, iletişim sağlama, satış, sosyal ağ oluşturma olabilir. Amaç belirlendikten tasarım buna uygun yapılıp ziyaretçiler tarafından kolay kullanım sağlamalıdır. Sayfanın hızlı açılması kullanıcıların beklemesini önleyeceği gibi seo çalışması için önemli bir etkendir. Daha sonra hedef kitlesi net şekilde belirlenmelidir çünkü potansiyel müşterinin okur yazarlık seviyesi, yaş aralığı, cinsiyeti hatta gelir düzeyine göre insanların satın alma davranışları değişkenlik göstermektedir. Tasarımda içerik alt konularla düşünülmeli, kaç sayfanın gerekli olduğuna karar verilmelidir. Görsel tasarımda renklerin ve fotoğrafların müşteri bilinçaltında oluşturacağı etki düşünülerek, genelinde birbiri ile uyumlu olmasına dikkat edilmelidir. Test aşamasında belirlenen hedef müşteri kitlesinden kişilerin kullanması sağlanarak kolay kullanılabilir olması, farklı tarayıcılarla uyumlu olması, içeriğin okunaklı olması, arananların hızlı ve kolay bulunması denenir. Web siteleri yılda en az bir kere  bakımdan geçmeli, anahtar kelimeleri ve Google vb. arama motorlarında sıraları kontrol edilmelidir.

Etik kurallar gereğince web tasarım da kullanılan tüm görseller ve içerikler, işitsel malzemelerin tasarımcı firma tarafından ve ya müşterisi tarafından özgün olarak hazırlanmalıdır. Kullanılması gerekli durumlarda alıntı olduğu belirtilmelidir.

Web sitelerinin başarısı ve firmalara katkıları; güncelleme kolaylığı, arama sonuçlarındaki sıralamanız, internet üzerinden firmaya ulaşan müşteri sayısındaki artış ve bilinirliğin artması olarak değerlendirebilir.